Onsdag kväll.

Tog precis en liten rast ifrån mitt skolarbete, gick ut o satte mig på balkongen och studerade Mount Gravatt (våran förort) i skymnings ljuset. Fladdermössen började vaknade till liv lagom till detta spektakel och jag måste bara säga att fyfan, fladdermössen här är inte att leka med. minst lika stora som dom riktigt stora kråkorna back home.

Dom flög runt o hängde o klängde sig i träden runtomkring studentboendet. Man kan nästan tro att det är en örn eller nåt som kommer flygandes när man ser dom brer ut sina vingar o flaxar fram.

Ännu en av dom konstanta språk skillnaderna mellan sveriges landskap framträdde idag. jag och våran skånska björn gick hem från skolan och kom på nåt sätt in på ost som samtalsämne. Jag nämnde då att ost är ju helt okej så länge man inte äter det i bare... Björn tittar på mig med frågande min... vad faen är bare? han hade aldrig hört det uttrycket. medans det är vardagsmat hemma i skogarna. Alltid lika kul med dessa ord förväxlingar eller helt okända ord.

Nu är det dags att fortsätta med skolarbetet, ska lämnas in imorn, men det är ju ett par timmar kvar på denna kväll så det ska nog lösa sig. Jag sitter och ska avbilda en tjej och får bara använda mig av tekniken stipple. Vilket kort o gott är en massa pluttar. Inga streck alls tillåtna, bara punkter.

Så här kan det se ut typ halvvägs genom projektet.



Kan tyckas att detta borde vara en vääääldigt seg och irriterande teknik, och det är det också, men det är förvånansfärt kul samtidigt faktiskt.

Från en sak till en annan, jag har lagt upp en film på när det var storm här förra veckan, jag o sandra står o filmar detta spektakel efter att det dragit förbi oss och det slutat regna så man faktiskt kunde gå ut. Helt sinnesjukt för det blixtrar konstant utan uppehåll. Filmen är bara 7 min lång men så som det ser ut på den såg det ut här i ett par timmar. Hur coolt som helst..  här är addressen till filmen iaf. 

http://www.youtube.com/watch?v=rT_imQNAN8A

Kommer även komma upp ett fåtal nya bilder på min bilddagbok ikväll också.

Anyway, dags att fortsätta med skolarbetet. Ska även försöka bättra mig på bild/blogg fronten, har bara varit så jäkla mycket med skolan. men det är ju faktiskt inte långt kvar till jul lovet nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0