2 dar kvar.

Lördag kväll, sitter här nu och har idag uträttat lite ärenden, föregående dagar har varit roliga, aningen ledsamma och varma o sköna :) en salig blandning det där.

I torsdags gick hela klassen, inklusive våra asiatiska medlemmar; stacy, naoko och chibin, på en sista middag som klass.
Vi gick till west end och hamanade till slut på en en trevlig restaurnag där vi käka en stor grekisk banquet. Alla slängde i sig all möjlig mat och det var en trevlig kväll allt som allt.

På kvällen sen gick vi svenskar vidare till beach house där Jason Brett o ch Fossey, ett par ausie killar vi lärt känna, väntade med gratis inträde, skumpa och öl. Vi satt där i 2 timmar nästan, drack lite o tjötade o hade trevligt.

Fredagen bar det av till skolan för min del och lite finslipninig av min flash artfolio. väl klar med den så stack jag james o rebecca hemåt, för att senare mötas upp hos tjejerna på genesis där vi sa farväl till Kayo, det var nu hennes tur att ta avsked av detta härliga land. Så fler o fler personer från detta sammansvetade, skithärliga gäng försvinner en efter en.
Persolnigen kommer jag verkligen sakna detta stolliga gäng och allt vi varit med om under detta året.

Idag på förmiddagen åkte jag o james o rebecca in till stan för att fixa sista grejerna med våra lådor som vi skickat hem, så nu har jag 24 kilo på väg hem till sverige med massa skit i :D Efter det så var det dags o ta farväl av james, jag o rebecca såg han gå gången ner på tågstationen på väg hans väg till flygplatsen. Så nu är jag helt ensam på Uniresort, Ingen James och ingen björn. Men jag har bara denna natt kvar sen är det ajöss för mig också, jag ska checka ut kl 10 imorn förmiddag så det blir till o städa lite ikväll och imorn innan 10. jag har sorterat all skit som ska slängas, och så här så det ut, detta var dock efter att jag lagt allt i påsar, nu skulle sett hur mycket plats det tog upp innan jag sorterade det fint i påsar!



och i all ära till en av dom första bilderna jag la upp här så tog jag denna väldigt liknande bild ! :)



I bakgrunden så syns lite grejer på sängen som kommer packas ner i min väska. plus lite rengörings medel till städslitet som nalkas.



Jag ska snart bort till tjejerna ikväll igen, denna gång för att säga hej då till Nicole och Maria som åker ikväll, Nästa på tur efter dom är jag och Hanna på måndag. Det börjar verkligen närma sig nu.

Ju närmare min resa jag kommer desto mer o mer saknar man redan detta underbara land. Jag avundas dom na svenskarna som kommit hit nu, dom har ett helt år framför sig i detta land, hoppas dom passar på att njuta av det så mycket som möjligt, 1 år går vääääldigt snabbt, för snabbt.

But all good things must come to an end. And the time of Oz is soon to end..

tata

Kommentarer
Postat av: My Hansson

Vilket stöd det har varit att fått följa din blogg!! Jag åker ner den 17 September nu för att plugga Grafisk Design på Martin College, och man börjar bli ganska så nervös på vad som väntar så det var kul att få se och läsa hur ett liv där nere kan gå till :D

2009-08-29 @ 18:31:56
URL: http://mybrisbane.blogg.se/
Postat av: Anders

hallå där My



Kul o höra att man gjort nytta för någon iaf! :)

Ja nu har man ju åkt hemåt fast riktigt hemma är jag ju inte än. Fördriver lite tid i London/Manchester.



Men jag kan kortfattat säga så här iaf, Du kommer få ett fantastiskt underbart år i Brisbane och Australien. Det är så mycket med oz som är oslagbart i min mening :) jag saknar redan landet öerhört mycket, och jag har bara varit därifrån i 3 dar haha. Hoppas du kommer njuta av ditt år i oz lika mycket som jag har gjort, gör du det så har du inget o oroa dig över.



Jag antar att du redan set både min och Sandras bilddagbok om du nu hängt på min blogg? Annars har du dom båda två på anderslagesson.bilddagboken.se och wtfruta.bilddagboken.se Där finns det otaliga bilder från våran tid i oz.



Ha så kul nu och passa på o njut!

2009-09-02 @ 19:52:21
URL: http://anderslagesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0