Helgen som var.

jaha, i helgen bar det av till Soundwave här i Brisbane. En rock festival helt enkelt. Och för oss själar som hängett oss åt denna underbara musik genré så var det här en spektakulär upplevelse! Vädret var perfekt, molnigt i princip hela dagen med lite sol framåt kvällen. Hade inte gått att va där om solen varit framme under dagen, det var sinnesjukt varmt utan den, stundtals klibbade kläderna rätt så rejält.

Som vanligt, festival stämningen får en att vara på topp och må bra. Just denna dag så hittade jag ett par nya band som väldigt snart kommer att läggas in på min mp3 spelare. Så för alla er som tycker att min spel lista på min mp3 redan innehåller alldeles för mycket growl, skrik, och helt tonbedövande slagverk och gitarr riff så kan jag ge er en liten varning; det kommer bli värre!

Höjdpunkten med denna festival var redan solklar innan jag ens åkte dit. In Flames skulle nämligen spela lite grann, för er som inte vet vilka det är så är det ett svenskt! rockband som gjorde ett litet besök här nere. Även om jag vill tror själv att det var för min skull efetersom jag tycker det är i princip det bästa bandet jag hört till denna dag, så är nog inte så fallet...

Anyway, en liten rankad lista på bästa spelningarna kan ju kanske vara intressant för någon kanske

1. In Flames
2. Alice In Chains
3. Finch
4. Unearth
5. Underoath

Så ser nog topp 5 ut från lördagen.

Ett par bilder som är stulna från Sandras bilddagbok ( wtfruta.bilddagboken.se )



                                           haha, The SAnders som vanligt!


                                            En liten del av festival området.


                                                               Jag o Maria.


                                                            Finch in action.


Jag, Sandra, Maria och Ida sitter o njuter av bloodhound Gang som spelar 200 meter bort.


Tänkte nämna lite snabbt också hur jäkla skönt det är att sitta o jobba vid datorerna i skolan nu!
Går så mkt snabbare att sitta o fixa o trixa med sina skapelser. och detta har också friat upp mer tid på fritiden till att rita mina egna små projekt, har redan ett par grejer bollandes i luften, kommer slänga upp dom här  så småningom.

Nu ska jag ta en dusch, sen är det dags för ännu en volt ner i sängen. Ska in till skolan ett par timmar tidigare imorn och jobba lite.

Later!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0