mat

Just nu lagar jag lite mat, pasta och kyckling. Och medans jag står o lagar mat så slås jag av en längtan. En längtan till svensk husmanskost. Det finns så mycket underbart god mat hemma i svealand att maten här nere bleknar i jämförelse (med undantag för nandos kanske)

Några maträtter som jag blev så sjukt sugen på nu är till exempel: Mammas "löksoppa" haha, mammas lasagne, mammas köttfärsslimpa, farsans kalops eller liknande köttgryta (helst baserad på älgkött!)

MEN, det jag blev mest sugen på är nåt jag inte ätit på år o dar. Och denna maträtt är mormors gamla hederliga kött med tillhörande potatis som vi alltid åt när vi växte upp! den är såå god och jag blev så sugen på den nu! jag vet inte ens vilket sorts kött det är i den men den är förbaskat god!


Igår gick jag ida björn och sandra på bio, vi slutade 1 timme tidigare i skolan och hade bara förmiddags lektion. vilket resulterade i att jag sandra och ida gick till southbank och åt typ världens godaste vitlöks bröd på den italienska restaurangen Amici's. och en pizza till det. sen kom björn och hängde med på bion.

3 små bilder från den eftermiddagen.


Sandra var sjukt trött hela gårdagen, hon höll på att somna i skolan hela tiden och även överallt hon var på eftermiddagen i väntan på bion. Så efter att vi väl ätit lite så gick vi och la oss i gräset i southbank. där hon slocknade typ direkt, även ida passade på att ta en kvick tupplur.



Här hade även björn tagit sig hit och chillade lite.



till o med i väntan på att filmen skulle börja så tog sandra en power nap hahaha.


nu är det dags o käka min kyckling, men i min skalle så är det nåt helt annat jag tuggar på..

tata

Kommentarer
Postat av: Tony R

Mmmmm, Mat är gott ;) åt"mormors/mammas" köttsteg förra veckan, mycket god måste jag säga :)

2009-06-20 @ 11:13:03
Postat av: Anders

ah, nu blir jag avis.. jag får boka in ett besök i unnaryd och beställa den rätten när jag är i sverige igen :D

2009-06-21 @ 14:51:56
URL: http://anderslagesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0