London by foot.

Har då precis kommit tillbaka till mitt hostel efter en dags strosande i London. Så många intryck, så mycket att nämna o skriva om, men nu när man sitter här så kommer man knappt på nåt. Hela tiden när det hände nåt eller man såg nåt särskilt så tänkte man, det här ska jag nämna på bloggen. Nu sitter man här o kommer knappt ihåg nåt i detalj haha.

hur some helst, cyklar och motorcyklar är väldigt populära här i london, mycket förståligt med tanke på att har man något av detta fordon så tar man sig jäkligt lätt fram överallt. Många vägar är anpassade fr cyklar och filer för dom. Förvånansvärt många av gatorna faktiskt. och jag har vid flera tillfällen nästan blivit påkörd av mc's när dom bestämmer sig för att gena genom ett endast fotgängar område eller små vägavskiljare där bilar inte kan ta sig igenom men inte stoppar det mc's inte.

London  är väldigt trångt, mycket folk, SÄRSKILT i rusningstrafik. helt sinnesjukt hur mycket folk som stressar fram o tillbaka då. väldigt roligt att bara glida runt o observera folket vid den tiden haha.

Jag måste bara säga att jag älskar deras tunnelbanesystem. hur bra som helst, du kan ta dig VART som helst i stan, än så länge har jag bara behövt använda 2 utav dom kanske 10 totala linjerna som finns, Jag har hållt mig till piccadilly line och Central line, och deras korsande stationer. bara med dom två kan man poppa av vid många härliga "turist ställen". Själva tunnelgångarna ner/upp till och mellan alla stationer är på nåt såt härliga, jag vet itne vad det är med dom men jag bara gillar dom. På en del ställen känns dom ganska skitiga o gamla o fallfärdiga, men det bidrar bara till charmen jag känner för dom haha.

Jag var ju tvungen att beska några av dom klassiska turistställena kände jag, så idag blev det inget british museum dock, men the national gallery, trafalgar square, house of parliments, big ben, the london eye, krigskeppet belfast, london bridge, tower bridge. hmm kan ha missat nåt stort, men sen såg man ju ockå alla smågrejer som låg utmed gatorna mellan alla dessa ställen.

Lonon i sig känns (och är) ganska gammalt. många gamla intressanta byggnader. På dom flesta ställena man springer runt på så känns det väldigt instängt, höga gamla byggnader som faktiskt är moderna butiker o restauranger men som på utsidan ser ut som nån fängelsehåla eller nåt. Som bakom/under london bridge, springer man runt där lite så känns det väldigt instängt och på ett ställe till vänster om mig så var det en liten dörr in i en bygnad som annars såg ut som en enda tegelvägg, visade sig att det var ett starbucks som låg där inne hahaha.

Stämningen jag känt hela dan har iaf varit härlig, trevligt folk. härliga gator med många trevliga caféer och annat smått o gott. Små parker lite här o där. Men jag måste säga att det är ett STORT ställe det här, åkte ett varv i London Eye och där såg man hela skiten, gaaaanska långt utdraget åt alla håll den hära stan ja..

aja, nu måste jag ladda datorn, den håller på att dö nu och min internet tid är typ ute också. Ikväll blir det bara dusch o sen lite slapp framför datorn och tidigt sömn. Ska upp rätt tidigt imorn och se till att stryka lite fler grejer från min besks lista. Ställlen som the british musem, buckingham palace, hyde park och HARRODS! :D ska bli najs.

see you guys later

tata

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0